کامپوزیت یکی از بهترین موادی است که برای رفع نواقص دندانی از آن استفاده می‌شود. برندهای مختلفی به تولید کامپوزیت می‌پردازند، اما بعید است نام کامپوزیت توکویاما و ای پی اس را تا کنون نشنیده باشید. کامپوزیت‌های برند توکویاما و ای پی اس، از معروف‎ترین برندها در زمینه تولید کامپوزیت هستند که در ادامه این مقاله به مقایسه و بررسی تفاوت کامپوزیت توکویوما و ای پی اس می‌پردازیم. پس اگر به فکر خرید کامپوزیت هستید و بین انتخاب برندهای مختلف سردرگم شده‌اید، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

کامپوزیت توکویاما چیست؟

یکی از برندهای مطرح در زمینه تولید کامپوزیت، برند توکویاما است. این برند ژاپنی کامپوزیت در زمان بسیار کمی به معروف‌ترین برند کامپوزیت در سطح جهان تبدیل شد.

علاوه بر این توکویاما، اولین برند تولیدکننده کامپوزیت است که توانسته از نظر زیبایی و درجه رنگ کلاس‌های A1 تا D4 را پوشش دهد. همچنین از ویژگی‌های مطرح این کامپوزیت می‌توان به توانایی تطبیق رنگ وسیع و بی‌سابقه آن اشاره کرد.

محبوبیت کامپوزیت توکویاما و ای پی اس

کامپوزیت ای پی اس چیست؟

یکی از روکش‌های کامپوزیتی پرطرفدار و با کیفیت موجود در بازار، بدون شک کامپوزیت ای پی اس است.

برای استفاده از کامپوزیت‌های ای پی اس نیازی به تراشیدن دندان‌ها نیست و دندانپزشکان می‌توانند پس از استفاده، این کامپوزیت‌ها را تراش داده و با دندان بیماران خود مطابقت دهند.

کامپوزیت ای پی اس دامنه رنگی بسیار بالایی داشته و می‌توانید از روشن‌ترین رنگ‌ها تا تیره و مات‌ترین آن‌ها را انتخاب کرده و بخرید.

کامپوزیت ای پی اس چیست؟

انواع کامپوزیت آلمانی قابلیت استفاده در روش‌های ترمیمی پوسیدگی‌های دندانی و روش‌های ترمیمی زیبایی دندان را دارند. 

آیا فرآیند کامپوزیت دندان در کامپوزیت توکویاما با کامپوزیت ای پی اس فرق می‌کند؟

احتمالا همه بیماران و متقاضیان کامپوزیت توکویاما و ای پی اس، کاندید مناسبی برای آن نباشند.

این یعنی دندانپزشک قبل از استفاده از هر کدام از این کامپوزیت‌ها، ابتدا شرایط بیمار را به دقت بررسی کرده و مطابق با آ‌ن‌ها از کامپوزیت ای پی اس یا توکویاما برای رفع مشکلات موجود استفاده می‌کند.

برای استفاده از کامپوزیت‌های توکویاما، دندانپزشک پس از بررسی دندان‌ها، مشکلات پوسیدگی موجود در آن‌ها را کاملا بر طرف کرده و دندان را آماده کامپوزیت می‌کند.

در این حین دندانپزشک باید دندان‌ها را ضد عفونی و جرمگیری کند تا کامپوزیت توکویاما به بهترین شکل ممکن در جای خود قرار گیرد.

پس از آماده‌سازی دندان، خمیر کامپوزیت توکویاما روی دندان قرار داده می‌شود و دندانپزشک به آن شکل می‌دهد.

در نهایت به کمک نور آبی کامپوزیت سخت می‌شود. همچنین پس از سفت‌شدن کامپوزیت توکویاما، دندانپزشک آن را پولیش می‌کند تا ظاهری زیبا، طبیعی و شفاف داشته باشد.

برای استفاده از کامپوزیت‌های ای پی اس، نیازی به تراشیدن دندان‌های بیمار نیست. شما می‌توانید مطابق با اندازه دندان بیمار خود، از کامپوزیت ای پی اس مناسب آن استفاده کنید.

برای استفاده از کامپوزیت‌های ای پی اس نیازی به تراشیدن دندان‌ها نیست و دندانپزشکان می‌توانند پس از استفاده، این کامپوزیت‌ها را تراش داده و با دندان بیماران خود مطابقت دهند.

کامپوزیت ای پی اس دامنه رنگی بسیار بالایی داشته و می‌توانید از روشن‌ترین رنگ‌ها تا تیره و مات‌ترین آن‌ها را انتخاب کرده و بخرید.

کاربرد کامپوزیت توکویاما و کامپوزیت ای پی اس

با مراقبت‌های انواع کامپوزیت دندان در این مقاله از سایت دنتیوا آشنا شوید.

کامپوزیت توکویاما با کامپوزیت ای پی اس چه تفاوتی دارد؟

مسلما همه دندانپزشکان برای دریافت بهترین نتایج، به دنبال خرید و استفاده از بهترین مواد و برندها هستند.

به همین دلیل ما در اینجا به بررسی تفاوت کامپوزیت توکویاما و ای پی اس می‌پردازیم تا به شما برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین کامپوزیت کمک کنیم. از مهم‌ترین تفاوت‌های این کامپوزیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قیمت

کامپوزیت ای پی اس قیمت بیشتری نسبت به کامپوزیت توکویاما دارد.

نحوه قرارگیری و استفاده

برای قرارگیری کامپوزیت ای پی اس برخلاف کامپوزیت توکویاما، نیازی به تراشیدن دندان‌های بیمار نیست.

رنگ و میزان درخشندگی

از نظر رنگی هم کامپوزیت ای پی اس و هم کامپوزیت توکویاما طیف رنگی وسیعی را پوشش می‌دهند و محدودیتی ندارند.

اما از لحاظ درخشندگی، توانایی کامپوزیت ای پی اس بیشتر از کامپوزیت توکویاما است. کامپوزیت ای پی اس حاوی ذرات سرامیکی بوده و می‌تواند روی دندان‌ها ظاهر درخشان‌تری ایجاد کند.

کاربرد

کامپوزیت ای پی اس و کامپوزیت توکویاما هر دو برای دندان‌های قدامی و خلفی قابل استفاده هستند.

کامپوزیت ای پی اس بیشتر کاربرد زیبایی و اصلاح لبخند دارند، اما کامپوزیت توکویاما برای ترمیم پوسیدگی‌های دندانی هم به کار برده می‌شود.

همچنین از کامپوزیت ای پی اس در هر فک، می‌توانید تا سقف 10 عدد استفاده کنید. در حالی که این محدودیت برای استفاده از کامپوزیت توکویاما وجود ندارد.

عمر و دوام

در صورتی که بیمار مراقبت‌های پس از درمان را جدی بگیرد، هم کامپوزیت ای پی اس و هم کامپوزیت توکویاما بیشتر از 5 سال دوام دارند.

رنگبندی کامپوزیت توکویاما و کامپوزیت ای پی اس

کامپوزیت توکویاما چه ویژگی‌هایی دارد؟

از ویژگی‌های مهم کامپوزیت توکویاما که آن را به بهترین گزینه برای خرید تبدیل می‌کند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یکی از بهترین ویژگی‌ها و خصوصیات کامپوزیت توکویاما، خاصیت‌ تطبیق‌پذیری رنگی بی‌نظیر آن است. کامپوزیت توکویاما بر پایه فناوری رنگی هوشمند ساخته می‌شود و طیف وسیع رنگی از کاملا سفید، کمی زرد تا روکش‌های دارای رنگدانه‌های تیره‌تر را شامل می‌شود.
  • کامپوزیت توکویاما پس از نصب بر روی دندان، رنگ طبیعی دندان‌ها را به شکل فوق‌العاده‌ای تقلید می‌کند و بهترین گزینه برای افرادی است که می‌خواهند کامپوزیت دندان‌هایشان طبیعی جلوه کند.
  • از کامپوزیت توکویاما می‌توان برای پرکردن حفرات دندان‌های خلفی و قدامی به راحتی استفاده کرد.
  • این کامپوزیت در برابر فشارهای بالا و سایش مقاومت بسیار خوبی دارد.
  • خاصیت جلاپذیری کامپوزیت توکویاما بسیار عالی است.
  • به خوبی به مینای دندان می‌چسبد.
  • ترکیبات سازنده کامپوزیت توکویاما تحت تاثیر دما قرار نگرفته و با مصرف غذا منبسط یا منقبض نمی‌شوند.
تفاوت عمر و دوام کامپوزیت توکویاما با کامپوزیت ای پی اس

کامپوزیت فلو چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

کامپوزیت ای پی اس دارای چه ویژگی‌هایی است؟

کامپوزیت ای پی اس به دلیل ویژگی‌های مثبت زیادی که دارد، به عنوان یکی از پرطرفدارترین انواع روکش‌های کامپوزیتی در بازار شناخته می‌شود.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این کامپوزیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ظاهری شفاف و درخشان
  • دارای خاصیت انعکاس نور مطابق با دندان‌های طبیعی. بسیاری از افراد مشهور به دلیل ظاهر طبیعی کامپوزیت‌ ای پی اس، از آن استفاده می‌کنند.
  • حاوی ذرات سرامیک و مقاومت در برابر ایجاد لکه. ذرات سرامیکی موجود در کامپوزیت ای پی اس، شکلی شبیه به شیشه داشته و لکه‌های موجود در آن‌ها به آسانی پاک می‌شوند.
  • دوام و ماندگاری بالا. عمر متوسط کامپوزیت ای پی اس، بین 5 تا 7 سال متغیر است و اگر به خوبی از آن‌ها مراقبت شود، تا 15 سال هم قابل استفاده هستند.

چرا کامپوزیت می‌شکند؟

حتی بهترین برندهای کامپوزیت نظیر توکویاما و ای پی اس هم دچار شکستگی می‌شوند. در اینجا به بررسی مهم‌ترین دلایل شکستگی کامپوزیت‌های دندانی می‌پردازیم.

  • مهم‌ترین دلیل شکستگی کامپوزیت‌ها، اتمام طول عمر مفید آن‌ها است. طول عمر مفید کامپوزیت ای پی اس و توکویاما به شرط رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی، بین 5 تا 7 سال است. پس از این زمان کامپوزیت‌ها دیگر کارآیی قبل را نداشته و دچار شکستگی می‌شوند.
  • بالارفتن سن، جابه‌جایی استخوان فک و در نتیجه جابه‌جایی و کنده‌شدن کامپوزیت توکویاما و ای پی اس
  • استفاده از باندینگ و چسب ضعیف برای اتصال کامپوزیت بر روی دندان‌ها
  • پوسیدگی دندان‌هایی که دارای کامپوزیت هستند می‌تواند منجر به افتادن و شکستن کامپوزیت توکویاما و ای پی اس شود.
  • دندان قروچه و واردکردن فشار زیاد به دندان‌ها
  • سهل‌انگاری و عدم رعایت دقیق نکات مراقبتی پس از انجام کامپوزیت توسط بیمار، یکی دیگر از دلایل عمده‌ای است که باعث شکستن و افتادگی کامپوزیت‌ها می‌شود.

سخن پایانی از دنتیوا

در این مطلب به مقایسه تفاوت کامپوزیت توکویاما و ای پی اس پرداختیم. خواندن این مقاله به انتخاب کامپوزیت مناسب و مد نظر شما بسیار کمک می‌کند. شما می‌توانید کامپوزیت خلفی و کامپوزیت فلو برند توکویاما را از فروشگاه مواد دندانپزشکی دنتیوا با بهترین قیمت و تضمین اصالت تهیه کنید.

سوالات متداول در رابطه با تفاوت کامپوزیت توکویاما و ای پی اس

توکویاما، اولین برند تولیدکننده کامپوزیت است که توانسته از نظر زیبایی و درجه رنگ کلاس‌های A1 تا D4 را پوشش دهد.

مهم‌ترین ویژگی کامپوزیت توکویاما، خاصیت‌ تطبیق‌پذیری رنگی بی‌نظیر آن است. کامپوزیت توکویاما بر پایه فناوری رنگی هوشمند ساخته می‌شود و طیف وسیع رنگی از کاملا سفید، کمی زرد تا روکش‌های دارای رنگدانه‌های تیره‌تر را شامل می‌شود.

در صورت رعایت دقیق نکات بهداشتی، کامپوزیت توکویاما بین 5 تا 7 سال و حتی بیشتر دوام دارد.

کامپوزیت‌های ای پی اس حاوی ذراتی سرامیکی هستند که آن‌ها را نسبت به لکه مقاوم می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *