دندانپزشکی یکی از مهم‌ترین شغل‌هایی است که با سلامت جامعه ارتباط دارد. اعمال مختلف دندانپزشکی به کمک تجهیزات و مواد مخصوص خودشان انجام می‌شوند. تجهیزات دندانپزشکی مهم‌ترین جزء تمام مطب‌های دندانپزشکی هستند که کیفیت آن‌ها روی نتیجه درمان مستقیما تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل یکی از دغدغه‌های مهم دندانپزشکان خرید جدیدترین و با کیفیت‌ترین تجهیزات دندانپزشکی در جهان است. در این مقاله از دنتیوا به معرفی تجهیزات دندانپزشکی می‌پردازیم.

تجهیزات عمومی دندانپزشکی کدام اند؟

تجهیزات عمومی دندانپزشکی مهم‌ترین تجهیزات مطب شما هستند. این تجهیزات در واقع تجهیزاتی هستند که در تمام درمان‌ها و ترمیم‌ها به آن‌ها نیاز دارید. تجهیزات عمومی دندانپزشکی عبارتند از:

اگر قصد راه‌اندازی مطب دندانپزشکی خود را دارید، اولین‌ تجهیزاتی که باید بخرید تجهیزات عمومی دندانپزشکی هستند. تجهیزات عمومی مثل آنگل یا هندپیس، استفاده بسیار گسترده‌ای دارند و تقریبا در تمامی اعمال دندانپزشکی به کار برده می‌شوند.

تجهیزات عمومی دندانپزشکی

معرفی تجهیزات اندو 

درمان اندو یا عصب کشی یکی از متداول‌ترین درمان‌ها در حوزه دندانپزشکی است. بسیاری از افراد حداقل یک بار برای انجام عصب کشی به مطب دندانپزشکی مراجعه کرده‌اند. عصب کشی درمان بسیار حساسی است و برای انجام آن به تجهیزات خاص این روش نیاز دارید. اگر برای درمان ریشه از تجهیزات نامناسب استفاده کنید، احتمال آسیب به ریشه دندان وجود دارد. مراحل انجام درمان اندو به صورت زیر است:

  1. دندانپزشک ابتدا یک حفره کوچک داخل دندان ایجاد می‌کند
  2. به کمک ابزارهای اندو تمام پوسیدگی‌ها از کانال ریشه خارج شده و داخل کانال با استفاده از مواد اسیدی پاکسازی می‌شود.
  3. مرحله بعد، ترمیم ریشه انجام می‌شود
  4. در آخرین مرحله هم کانال ریشه دندان به کمک مواد پرکننده مثل آمالگام یا کامپوزیت پر می‌شود.

مهم‌ترین تجهیزاتی که برای درمان اندو نیاز دارید عبارتند از:

کیفیت این تجهیزات به طور مستقیم روی کیفیت و موفقی‌آمیزبودن درمان اندو تاثیر می‌گذارد. اگر می‌خواهید بهترین درمان اندو را به بیماران خود ارائه دهید، استفاده از تجهیزات جدید و با کیفیت موجود در بازار را به شما توصیه می‌کنیم.

معرفی تجهیزات اندو

معرفی تجهیزات ترمیمی

اعمال ترمیمی یکی دیگر از بخش‌های مهم در حوزه دندانپزشکی است که این روزها طرفداران زیادی دارد. تا چندی پیش مشکلات دندان‌ها مثل لکه، نامرتبی، شکستگی و لب‌پرشدگی درمان مناسبی نداشت اما اکنون برای تمامی نواقص دندانی یک راه حل وجود دارد. همه افراد می‌توانند دندان‌های سفید و یک دستی داشته باشند. برای ترمیم‌های مختلف کامپوزیتی، لمینتی و ارتودنسی به تجهیزات مخصوص آن‌ها نیاز دارید. همچنین برای ترمیم دندانپزشکی به مواد ترمیمی با کیفیت نیاز دارید. مهم‌ترین تجهیزات ترمیمی دندانپزشکی عبارتند از:

معرفی تجهیزات ترمیمی دندانپزشکی

نکات مهم در هنگام خرید تجهیزات دندانپزشکی

همان‌طور که گفتیم، کیفیت درمان‌های دندانپزشکی به تجربه و مهارت شما و کیفیت تجهیزاتی که استفاده می‌کنید، بستگی دارد. اگر از تجهیزات و مواد اولیه با کیفیت استفاده کنید، یقینا درمان نهایی کیفیت بالاتری خواهد داشت. برای خرید تجهیزات با کیفیت دندانپزشکی باید به نکات زیر توجه کنید:

  • از یک فروشگاه معتبر تجهیزات را بخرید.
  • به برندهای مختلف اعتماد کنید. هر روز برندها جدیدی برای تجهیزات دندانپزشکی وارد بازار می‌شوند که شاید نسبت به برندهای قبلی کیفیت بهتری ارائه دهند.
  • تجهیزات دندانپزشکی را از برندهای معتبر خارجی و داخلی تهیه کنید. برای مثال می‌توانید آنگل دندانپزشکی از برندهای کوکسو، گلدنت، کروکو و مدرن را برای مطب خود تهیه کنید.
  • قبل از خرید هر کدام از تجهیزات دندانپزشکی، ابتدا راجع به آن‌ها به خوبی تحقیق کنید. شما باید قبل از اقدام به خرید از آخرین محصولات موجود در بازار مطلع باشید و محصولات مختلف را با هم مقایسه کنید.
  • برای صرفه‌جویی در وقت و زمان خود بهتر است از فروشگاه‌های معتبر اینترنتی تجهیزات دندانپزشکی مورد نیاز خود را تهیه کنید. مزیت بزرگ خرید از فروشگاه‌های اینترنتی، امکان مقایسه ده‌ها محصول با همدیگر است.
  • قیمت عامل تعیین‌کننده در خرید تجهیزات دندانپزشکی نیست، زیرا شرکت‌های متعددی به تولید این تجهیزات می‌پردازند که قیمت‌گذاری مختلفی دارند. گاهی ممکن است هندپیس یک برند قیمت مناسب، کیفیت بالاتری نسبت به هندپیس یک برند شناخته شده و گران‌قیمت باشد.
  • تجهیزات اصل را بخرید.
  • یک لیست از اولویت‌ها و انتظارات خود از تجهیزات دندانپزشکی تهیه کرده و با توجه به آن خرید کنید.

توجه به این نکات به شما کمک می‌کند تا تجهیزات مورد نیاز خود را با دقت بیشتری بخرید. امروز با وجود فروشگاه‌های معتبری که به طور تخصصی در حوزه فروش تجهیزات و مواد اولیه دندانپزشکی فعالیت می‌کنند، دیگر نیازی نیست تک به تک تجهیزات مورد نیاز خود را از شرکت‌های مختلف بخرید. برخی از این فروشگاه‌ها نماینده مستقیم برندها هستند و شما می‌توانید به راحتی و با خیال راحت از آن‌ها خرید کنید.

اصول مهم نگهداری از تجهیزات دندانپزشکی

اگر بهترین و با کیفیت‌ترین تجهیزات دندانپزشکی را بخرید اما اصول نگهداری و مراقبت از آن‌ها را بلد نباشید، خیلی زود باید به فکر تعمیر یا تعویض این تجهیزات باشید. مراقبت از تجهیزات دندانپزشکی بسیار مهم است و باید به آن توجه زیادی داشته باشید. هر کدام از دسته‌های مختلف تجهیزات دندانپزشکی مثل تجهیزات عمومی، تجهیزات اندو و تجهیزات ترمیمی مراقبت‌های خاص خود را نیاز دارند.

یکی از مهم‌ترین اصول نگهداری تجهیزات دندانپزشکی، استریلیزاسیون آن‌ها است. استریلیزاسیون در کاهش عفونت‌های میکروبی و بیماری‌های تنفسی در دندانپزشکی اهمیت بسیار زیادی دارد و باید حتما انجام شود. مراقبت‌های روزانه، هفتگی و ماهانه تجهیزات مختلف را به طور منظم انجام دهید. برخی از نکات مهم نگهداری تجهیزات دندانپزشکی شامل موارد زیر است:

  • تجهیزاتی مثل هندپیس و سرنگ‌های هوا را به طور منظم شستشو داده و روغن‌کاری کنید.
  • برای پاک‌کردن گرد و غبار از یک پارچه نمدار استفاده کنید.
  • فیلترهای تجهیزات را مرتبا تعویض و پاکسازی کنید.
  • ظروف زباله‌های خطرناک و عفونی را به شکل ایمن دفع کنید.
  • تجهیزات جراحی را پس از ویزیت هر بیمار به خوبی استریل کنید.
  • واشرهای هندپیس را بررسی کرده و در صورت نیاز تعویض کنید.
  • تجهیزات مانیتورینگ را مرتبا چک کرده و از درستی آن‌ها اطمینان یابید.
  • روغن کمپرسور را عوض کنید
  • تجهیزات ایمنی مطب مثل کپسول آتش‌نشانی و سیستم روشنایی اضطراری را چک کنید.
  • برای کالیبر تجهیزات مختلف از کارشناسان این کار کمک بگیرید.

تجهیزات دندانپزشکی با کیفیت را از کجا بخریم؟

گفتیم که خرید از یک فروشگاه معتبر بهتری گزینه برای خرید تجهیزات دندانپزشکی است. برای خرید تجهیزات دندانپزشکی از یک فروشگاه باید به نکات زیر دقت کنید:

  • ارسال به موقع و سریع
  • تضمین اصالت کالاها
  • خدمات پشتیبانی عالی و پاسخگویی سریع
  • از تجربیات همکاران خود برای انتخاب فروشگاه‌های معتبر تجهیزات دندانپزشکی کمک بگیرید
  • ارائه گارانتی و ضمانت کالاها توسط فروشگاه اهمیت زیادی دارد
  • کیفیت تجهیزات را بررسی کنید

با توجه به این نکات می‌توانید بهترین فروشگاه برای خرید تجهیزات دندانپزشکی را پیدا کنید.

خرید تجهیزات دندانپزشکی با کیفیت از فروشگاه دنتیوا

فروشگاه دنتیوا یکی از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر و شناخته‌شده در حوزه فروش تجهیزات و مواد اولیه دندانپزشکی است. دنتیوا تاییدیه اداره کل تجهیزات دندانپزشکی را دارد و شما با خیال راحت می‌توانید تجهیزات مورد نیاز خود را از دنتیوا تهیه کنید. مزایای خرید از دنتیوا عبارتند از:

  • ارسال سریع و به موقع
  • 7 روز ضمانت بازگشت کالا
  • تضمین اصالت کالا
  • پرداخت آسان

اگر می‌خواهید تجهیزات مورد نیاز مطب خود را بدون دردسر و در سریع‌ترین زمان ممکن تهیه کنید، خرید از فروشگاه دنتیوا بهترین انتخاب است. همچنین اگر قصد راه‌اندازی یک مطب دندانپزشکی را دارید، می‌توانید تهیه صفر تا صد تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز مطب خود را به دنتیوا بسپارید.

تجهیزات عمومی دندانپزشکی، تجهیزاتی اساسی هستند که در درمان‌های مختلف نظیر درمان اندو و درمان‌های ترمیمی مورد استفاده قرار می‌گیرند. تجهیزات عمومی دندانپزشکی عبارتند از:

آنگل دندانپزشکی

توربین دندانپزشکی

ایرموتور دندانپزشکی

هندپیس دندانپزشکی

ساکشن مرکزی

کمپرسور

واتر جت

لایت کیور

تب سنج

نگاتوسکوپ

لوپ

تجهیزات اندو تجهیزاتی هستند که در درمان اندو و عصب کشی استفاده می‌شوند. این تجهیزات عبارتند از:

موتور روتاری

اپکس فایندر

التراسونیک

پالپ تستر

آبچوراتور

موتور ایمپلنت

با توجه به اینکه شرکت‌ها و برندهای مختلفی در سراسر جهان تجهیزات دندانپزشکی را تولید و به بازار عرضه می‌کنند، نباید قیمت را به عنوان یک عامل تعیین‌کننده در خرید تجهیزات در نظر بگیرید. هر کدام از این شرکت‌ها قیمت‌گذاری خاص خود را دارند و لزوما گران‌بودن آن‌ها به معنای کیفیت بالای آن‌ها نیست.

برای خرید بهترین تجهیزات دندانپزشکی باید برندهای معروف را بشناسید و از فروشگاه‌های معتبر تجهیزات مورد نیاز خود را تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *