چند سالی می‌شود که کره، در تولیدات روز دنیا و محصولات مختلف پا به پای کشورهای پیشرفته مانند آمریکا، ‌ژاپن و کشورهای اروپایی حرکت می‌کند. کره‌ای‌ها که معمولا این پیشرفت را با مشارکت با تولید کنندگان قدیمی‌تر و شناخته‌شده‌تر دیگر کشورها آغاز می‌کنند،‌پس از مدتی خود به یکی از مدعیان تولید تبدیل می‌شوند.

انواع کامپوزیت کره‌ای

این سال‌ها، که استفاده از کامپوزیت‌های دندانی برای انواع روش‌های ترمیمی و زیبایی دندانپزشکی بسیار رایج شده است، کامپوزیت‌های کره‌ای نیز به محصولاتی محبوب و پرمصرف تبدیل شده‌اند. برندهای متعدد کره‌ای در سطح جهان مورد استفاده دندانپزشکان قرار می‌گیرند و در ایران نیز بین محصولات پرکاربرد هستند. اکنون قصد داریم انواع کامپوزیت کره‌ای و کیفیت آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم. همچنین برای مطالعه درباره انواع کامپوزیت های دندانی این مقاله از سایت دنتیوا را بخوانید.

کامپوزیت دندان کره ای دنفیل فلو ساخت شرکت UC Dental

شرکت یوسی دنتال (UC Dental) یک شرکت تولید کننده تجهیزات و مواد دندانپزشکی است که یکی از محصولات آن کامپوزیت‌های دندانی بوده و در این زمینه شهرت خوبی نیز دارد. این شرکت با درپیش گرفتن سیاست عرضه با قیمت مناسب‌تر سعی به رقابت با کامپوزیت‌های معتبر اروپایی و کامپوزیت های ژاپنی دارد و البته با این سیاست توانسته بازار خوبی مهیا کند.

این کامپوزیت کره‌ای را با نام Denfil flow در ایران می‌شناسیم. این کامپوزیت که تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را دارد در آمریکا و اروپا نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شرکت از سال ۲۰۰۵ کامپوزیت‌های خود را در بازار عرضه کرده است و درخال حاضر این محصولات خود را با تنوع خوبی تولید می‌کند. در ادامه برخی مدل‌های کامپوزیت‌های یوسی دنتال را بررسی می‌کنیم.

کامپوزیت دندان کره‌ای دنفیل فلو Vericom Flowable

برای خرید کامپوزیت در بهترین برندها و با ضمانت اصالت کالا از این لینک اقدام کنید.

کامپوزیت دندان کره‌ای دنفیل فلو Vericom Flowable

این نوع کامپوزیت کره‌ای از نوع رزین کامپوزیت است که از فیلرهای میکروهیبریدی بهره می‌برد. این مدل کامپوزیت ویرکام از جریان رادیواکتیو سبک بهره می‌برد که به آن انقباض کم و خواص مکانیکی خوبی می‌دهد. از ویژگی‌های این کامپوزیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان استفاده از آن در حفره‌های باریک و عمیق
  • امکان استفاده از آن در ترمیم پوسیدگی‌های مستقیم کلاس ۳و۴و۵
  • امکان استفاده از آن به‌عنوان لاینر در پوسیدگی های کلاس ۱و۲
  • امکان استفاده از آن به‌عنوان ماده ترمیمی در قسمت های آسیب دیده پرکردگی های غیر مستقیم
  • کاربرد به عنوان فیشورسیلانت

این کامپوزیت برای ترمیم پوسیدگی‌های کلاسA1 ، A2 ، A3 مناسب بوده و کاربرد دارد. طبیعی بودن و هماهنگی این نوع کامپوزیت با مینای دندان نیز امتیاز قابل قبولی می‌گیرد.

خرید مواد ترمیمی دندانپزشکی دنتیوا؛ بهترین کیفیت در کنار بهترین قیمت

کامپوزیت کره‌ای هیبرید دنتال میکرو دنفیل (Vericom DenFil Micro Dental Hybrid)

این مدل کامپوزیت دندان کره‌ای نوعی دیگر از کامپوزیت‌های میکروهیبربدی برپایه رزین است که جهت ترمیم‌های خلفی و قدامی، اسپلینت کردن و کور بیلداپ مناسب ارزیابی می‌شود. همچنین در این کامپوزیت حداقل رساندن انقباض پلیمریزاسیون توسط پرکننده‌های غیر آلی باعث شده است که کار کردن با آن بسیار ساده‌تر و راحت‌تر باشد.

ترکیبات موجود در این نوع کامپوزیت استحکام و مقاومت در برابر سایش آن را بالا برده و ویسکوزیته بهینه آن باعث راحت‌تر شدن کاربرد و رادیو اپسیته بالا شده است. دیگر مزایا این کامپوزیت عبارتند از:

  • استحکام عالی و هندلینگ آسان
  • پولیش‌پذیری فوق‌العاده

این کامپوزیت میکروهیبرید به ابزار نمی‌چسبد و تراکم و سیالیت مطلوبش کمک می‌کند که کاملا با دیوارهای کانال ریشه منطبق شود.

کامپوزیت کره‌ای B&E composite

شرکت B&E  کره یکی دیگر از تولید کنندگان کامپوزیت کره‌ای است که سابقه‌ای چندان طولانی در این حوزه ندارد اما در همین زمان کم توانسته بازار خوبی را در جهان کسب کند. این برند که تولید کننده تخصصی مواد و تجهیزات دندانپزشکی است. از این برند دو نمونه شناخته شده‌تر در بازار وجود دارد که عبارتند از:

کامپوزیت دندان کره ای xs-Fil

کامپوزیت کدام کشور بهتر است؟ در ادامه این مقاله از دنتیوا به طور کامل کامپوزیت کشورهای مختلف را بررسی کردیم.

کامپوزیت دندان کره ای xs-Fil

خصوصیات این کامپوزیت نانوهیبریدی یونیورسال آن را  برای ترمیم‌های خلفی و قدامی مناسب کرده است. کامپوزیت xs-fil از پالیش پذیری مناسبی بهره می‌برد و همچنین دارای پایداری و مقامت خوبی است. ضمن اینکه کیفیت کامپوزیت کمک می‌کند تا ترمیم‌های صورت گرفته با آن بسیار طبیعی به‌نظر برسند. از دیگر ویژگی‌های این کامپوزیت کره‌ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمترین ایجاد حساسیت درمان
  • استحکام و مقاومت بالا
  • تطبیق پذیری مناسب با مینای دندان در هر قسمت از دندان
  • انقباض پایین در زمان پلیمریزاسیون
  • پولیش پذیری بالا و بسیار راحت برای سطح ونیر کامپوزیت
  • طول عمر و دوام بالا

این کامپوزیت کره‌ای را می‌توان برای ترمیم های غیر مستقیم شامل اینله، آنله و ونیر نیز استفاده کرد. بنابراین کابردهای متعدد را نیز باید از دیگر مزایای آن دانست.

کامپوزیت کره‌ای B&E flow

کامپوزیت کره‌ای B&E flow

این کامپوزیت فلو مناسب برای ترم‌های دندانی مانند پوسیدگی دهانه، فرسایش ریشه، ضایعات V شکل، پر کردن با تهاجم کم در حفره های کلاس ۱،۲و ۳ مناسب است. از آن برای اصلاح نقص‌های مینای دندان نیز استفاده می‌کنند. این کامپوزیت به خوبی درون شیارها نفوذ می‌کند و درنتیجه شاهد شکستگی آن نخواهیم بود.

این مدل کامپوزیت برای اصلاح‌های کوچکِ شکل و رنگ مینا گزینه بسیار خوبی است و استحکام مناسبش در مقابل نیروهای جونده قابلیت آن را در ترمیم‌های مختلف افزایش می‌دهد. از مزایای این کامپوزیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تاثیر گذاری و دسترسی به نواحی سخت دندان
  • قابلیت پرتو پذیری بالا و ترمیم آسان
  • قابلیت پو.لیش پذیری مناسب
  • سازگاری زیستی برخلاف آمالگام ها
  • مقاومت و ماندگاری بالا

این کامپوزیت که دارای ذرات پرکننده متوسط است، شرایط خوبی برای کار دندانپزشک فراهم می‌کند و کار کردن با آن آسان ارزیابی می‌شود. کلاس‌های رنگ این کامپوزیت شامل A1 , A2 , A3 است.

کامپوزیت‌های کره‌ای برند B&E باوجود ایتکه تنها از سال ۲۰۱۳ وارد بازار شده‌اند، اکنون کاربردهای متعددی در دندانپزشکی دارند.

بهترین برندهای کامپوزیت دندان را در این مقاله به صورت جامع بررسی کرده ایم.

کامپوزیت کره‌ای دنتکیست

شرکت کره‌ای دنتکیست که از سال ۲۰۰۰ مشغول به تولید انواع محصولات و تجهیزات دنداپزشکی است را می‌توان یکی از شناخته‌شده‌ترین و معروف‌ترین شرکت‌های تولید کننده در این حوزه دانست. کامپوزیت‌های تولید شده در این برند نیز کیفیت بالایی دارند و به‌طور کلی در دو نوع رزین کامپوزیت استاندارد و رزین کامپوزیت Flowable ساخته می‌شوند. اکنون به بررسی این دو نوع کامپوزیت می‌پردازیم:

کامپوزیت کره‌ای دنتکیست

کامپوزیت دندان کره‌ای Charmfil Flow

از ویژگی‌های مهم این نوع کامپوزیت برند دنتکیست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انقباض بسیار کم
  • استحکام فوق العاده بالا
  • سایه های متنوع رنگ
  • هماهنگ با دندان طبیعی
  • فرم‌پذیری راحت
  • رادیو پک بودن

این مدل کامپوزیت دنتکیست که از نوع فلو است، کار را برای دندانپزشک بسیار ساده کرده و دردسرهای بیمار را کاهش می‌دهد.

خرید تجهیزات اندو دندانپزشکی اصل دنتیوا، سایت معتبر عرضه کننده بهترین ها

کامپوزیت کره ای Charmfil Plus

نوع رزین کامپوزیت کمپانی دنتکیست از انواع میکروهیبرید است و سرعت عمل را برای دندانپزشک بسیار بالا می‌برد. از دیگر مزایای این کامپوزیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت پر کردن حفرات کوچک
  • انقباض کم
  • عدم چسبندگی به ابزارها
  • رادیوپک بودن
  • قابلیت چسبندگی مناسب به مینای دندان
  • قابلیت پولیشینگ مناسب
  • پایداری رنگ بالا

استحکام و مقاومت بالای این کامپوزیت همچنین سازگار بودن با بافت دهان و دندان و هماهنگ شدن رنگ آن با دندان های طبیعی از دیگر ویژگی‌هایش محسوب می‌شود.

کامپوزیت‌ها شرکت دنتکیست از کیفیت و مقاومت خوبی بهره می‌برند اما معمولا برای ترمیم‌های زیبایی از آن‌ها استفاده نمی‌شود و بیشتر در ترمیم‌های پوسیدگی کاربرد دارند.

سخن پایانی

کامپوزیت‌های کره‌ای، به‌طور کلی موادی مقرون به‌صرفه و باقیمت مناسب نسبت به کیفیت‌شان محسوب می‌شوند. باید گفت انواع کامپوزیت کره‌ای، از نظر کیفیت در رده‌ای پایین‌تر از انواع کامپوزیت ژاپنی یا انواع کامپوزیت اروپایی قرار می‌گیرند، اما به‌دلیل قیمت مناسب‌تر مورد استقبال هستند. کار با کامپوزیت کره‌ای درواقع می‌تواند درمانی با کیفیت قابل قبول و قیمت مناسب را به بیمار ارائه کند و قیمت بالای درمان‌ها و مواد دندان‌پزشکی این مزیت را مهم و مورد اهمیت می‌سازد. همچنین در سایت فروش مواد دندانپزشکی دنتیوا انواع برندهای کامپوزیت دندان و سایر مواد و تجهیزات دندانپزشکی را به صورت آنلاین و با ضمانت اصالت کالا خریداری کنید.

بله، تمامی کامپوزیت‌های کره‌ای از کیفیت بالایی برخوردارند. اما به‌دلایل مختلف مانند سایه‌های رنگی، استحکام و طول عمر کمتر برای درمان‌های زیبایی به بیماران پیشنهاد می‌شوند. البته به‌دلیل قیمت مناسب همچنان استفاده از آن‌ها زیاد است.

نه، نمی‌توان گفت میزان رنگ‌پذیری آن‌ها زیاد است. اما در این زمینه سطح پایینتری نسبت به کامپوزیت‌های اروپایی و ژاپنی یا آمریکایی دارند.

بله، از این کامپوزیت برای درمان‌های زیبایی و ترمیم انواع شکستگی‌های دندانی نیز استفاده می‌شود. هرچند کامپوزیت‌های اروپایی و ژاپنی انتخاب‌های بهتری هستند.

باتوجه به قیمت مناسب کامپوزیت‌های چینی و کره‌ای معمولا این دو باهم مقایسه می‌شوند. درجواب باید گفت، کامپوزیت‌های کره‌ای قطعا انتخاب‌های بهتر و مطمئن‌تری هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *