انتخاب از میان بهترین برندهای کامپوزیت موجود در بازار خیلی از اوقات چالشی جدی را پیش روی دندانپزشکان قرار می‌دهد. با توجه به تنوع روزافزون این محصولات و رقابت شدید میان برندهای مطرح ساخت مواد و تجهیزات دندانپزشکی بر سر کیفیت این مواد، غالباً تصمیم‌گیری در خصوص خرید کامپوزیت کار آسانی نبوده و نیازمند صرف زمان و حوصله زیاد خواهد بود. از همین رو، مقایسه خصوصیات مختلف این محصولات با یکدیگر و در نظر داشتن نکات کلیدی در انتخاب کامپوزیت می‌تواند در اتخاذ تصمیم صحیح به دندانپزشک یاری رساند.

یکی از برندهای کامپوزیتی که امروزه به طور گسترده در حرفه دندانپزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد، برند توکویاما (Tokuyama) است که محصولات آن حسن شهرتی درخور را از خود نشان داده و بنابراین امروزه بسیاری از دندانپزشکان توکویاما را به عنوان انتخاب اول خود در ترمیم‌های نیازمند به ترکیبات کامپوزیتی به کار می‌برند. در این مقاله قصد داریم به مرور نکات مهم و کاربردی در هنگام خرید کامپوزیت توکویاما پرداخته و چند مورد از محصولات متنوع این کمپانی را به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط قیمت و خرید کامپوزیت‌ها به فروشگاه تجهیزات دندانپزشکی دنتیوا مراجعه کنید.

تاریخچه و شرح فعالیت‌های کمپانی توکویاما

کمپانی ساخت تجهیزات دندانپزشکی توکویاما با بیش از یک قرن سابقه موفقیت به عنوان یک شرکت دارویی بین‌المللی، اکنون در سراسر جهان دارای شعب معتبر بوده و در طی سال‌های متمادی گستره فعالیت‌های خود را به طور پیوسته افزایش داده است. در حال حاضر این کمپانی طیف متنوعی از ترکیبات شیمیایی را برای مصارف گوناگون در اختیار بازار جهانی دندانپزشکی قرار می‌دهد.

تاریخچه توسعه و ساخت متریال دندانی توسط این کمپانی به بیش از ۴۰ سال قبل بازمی‌گردد. این کمپانی بر آن است که با عرضه محصولات درجه یک و پیشرفته‌ترین راهکارهای درمانی در دندانپزشکی، به رشد مداوم در این حیطه ادامه داده و جایگاه خود را بیش از پیش در بازار دندانپزشکی تثبیت نماید.

خرید کامپوزیت برند توکویاما

انواع برندهای کامپوزیت دندان ساخت چه کشورهایی هستند؟ مطالعه درباره کامپوزیت های سوئیسی ، معرفی کامپوزیت آی پی اس ،معرفی کامپوزیت آلمانی

هنگام انتخاب محصولات برند توکویاما به چه خواصی باید توجه داشته باشید؟   

کمپانی توکویاما با به کارگیری پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا درصدد ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده به مراجعین مطب‌های دندانپزشکی بوده و با منطبق ساختن خود با نیازهای جامعه توانسته رشدی روزافزون را از جهت میزان محبوبیت و اعتماد مشتریان به خود اختصاص دهد.

از جمله برتری‌های برند توکویاما در عرصه ساخت کامپوزیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توکویاما برندی پیشگام در به کارگیری متد ساخت کامپوزیت با استفاده از «مروارید» یا Pearlهای کروی کوچک است که فواید بی‌شماری را از نظر تکنولوژی پرکنندگی و ارتقای ظاهر، هندلینگ و استحکام برای کامپوزیت به ارمغان می‌آورد. این به اصطلاح مرواریدها، نوعی اثر آفتاب‌پرست را در کامپوزیت ایجاد می‌کنند که در عین فراهم آوردن زمان کیور کوتاه، موجب بهینه سازی کامپوزیت از جهت زیبایی‌شناختی، هندلینگ و ورکینگ تایم می‌گردند.
  • کمپانی توکویاما همچنین از آخرین تکنولوژی روز دنیا تحت عنوان تکنولوژی کاتالیست RAP یا فتوپلیمریزاسیون تقویت شده توسط رادیکال‌ها (Radical Amplified Photopolymerization) در ساخت کامپوزیت‌های خود استفاده می‌کند. با استفاده از این تکنولوژی امکان پلیمریزاسیون کامپوزیت‌ها در مدت زمانی معادل یک سوم کامپوزیت‌های معمول فراهم آمده و جالب آنکه این شرایط به هیچ وجه ورکینگ تایم کامپوزیت را کاهش نخواهد داد. این در حالی است که در خصوص کامپوزیت‌های متداول دیگر، پلیمریزاسیون سریع‌تر به قیمت از دست رفتن ورکینگ تایم به دست می‌آید.
  • دندانپزشکانی که از کامپوزیت توکویاما جهت انجام درمان‌های ترمیمی استفاده می‌نمایند، از بابت زمان مورد نیاز برای شکل دهی کامپوزیت آسوده خاطر خواهند بود و می‌توانند با فراغ بال و بدون نگرانی کار حرفه‌ای خود را انجام دهند. تمامی این‌ها در شرایطی است که فرآیند کیورینگ این محصولات تنها در عرض ۱۰ ثانیه به اتمام رسیده و بنابراین از هدر رفتن وقت جلوگیری به عمل می‌آید.
فواید خرید کامپوزیت سیگمـا کوییـک

کامپوزیت کدام کشور بهتر است؟ در ادامه این مقاله از دنتیوا به طور کامل کامپوزیت کشورهای مختلف را بررسی کردیم.

محصولات خانواده Estelite از این برند از نظر زیبایی چشمگیر خود و هندلینگ آسان برای دندانپزشکانی که با این محصولات کار می‌کنند، زبانزد بوده و از این خانواده کامپوزیت سیگما کوییک (Sigma Quick) به عنوان بهترین کامپوزیت‌ یونیورسال موجود در بازار در نظر گرفته می‌شود. خواص برتر این کامپوزیت که موجب اعطای چنین جایگاهی به آن می‌گردند عبارتند از:

  • برخورداری از اثر آفتاب پرست: این کامپوزیت به طور کامل و بدون هیچگونه اشکالی با ساختار طبیعی دندان تلفیق گردیده و رنگی طبیعی را برای دندان ترمیم‌شده فرد رقم می‌زند.
  • سرعت: این کامپوزیت با استفاده از تنها یک رنگ واحد (A3) برای تمامی کاربردها و طیف‌های رنگی از قبیل ۸ رنگ مختلف مناسب بوده و این امر موجب تسریع فرآیند انتخاب رنگ می‌گردد.
  • تکنولوژی RAP یا فتوپلیمریزاسیون تقویت شده توسط رادیکال‌ها: تکنولوژی انحصاری RAP به کار رفته در این محصول، ورکینگ تایم را افزایش می‌دهد. این در حالی است که مدت زمان کیورینگ از ۱۰ ثانیه تجاوز نخواهد کرد.

ادامه این مقاله به معرفی چند مورد از برترین محصولات کامپوزیتی توکویاما و خصوصیات منحصر به فرد هر یک از این محصولات اختصاص خواهد داشت. بنابراین اگر می‌خواهید با نکات مهم و کاربردی هنگام خرید کامپوزیت توکویاما آشنا شوید، به خواندن مابقی این مطلب ادامه دهید.

موارد کاربرد کامپوزیت سیگمـا کوییـک

کامپوزیت سیگما کوییک Estelite Sigma Quick توکویاما

کامپوزیت نانوهیبرید سیگما کوییک توکویاما از تکنولوژی انحصاری RAP برخوردار بوده که موجب کاهش زمان کیور و پایداری عالی آن در برابر پرتوهای نور تحت تماس با این کامپوزیت می‌گردد. این ویژگی در کنار خواص فیزیکی و زیبایی‌شناختی برتر سیگما کوییک موجب محبوبیت بی‌سابقه این کامپوزیت در فیلد دندانپزشکی گردیده است.

در سال ۲۰۲۱، مؤسسه بین‌المللی Dental Advisor، کامپوزیت سیگما کوییک کمپانی توکویاما را به عنوان بهترین متریال کامپوزیتی یونیورسال به رسمیت شناخته و برای دهمین سال متوالی این جایزه را به توکویاما اهدا نمود. در زیر به اختصار مزایای به کارگیری این کامپوزیت را در انجام ترمیم‌های دندانی برمی‌شماریم:

  • زمان کیور کوتاه در حد 10 ثانیه با استفاده از لایت کیور هالوژن (با انرژی مساوی یا بیشتر از 400 میلی‌وات بر سانتی‌متر مربع)
  • ورکینگ تایم افزایش یافته در حد 90 ثانیه در زیر نور مستقیم (۱۰۰۰۰ لوکس)
  • امکان پالیش‌پذیری فوق العاده
  • حفظ براقیت (Gloss retention) با گذشت زمان
  • طیف وسیع رنگ (با استفاده از اثر آفتاب‌پرست)
  • مقاومت بالا در برابر سایش
  • اصطکاک ناچیز با دندان‌های مقابل
  • رادیواپاسیته عالی
  • موجود در ۲۰ رنگ مختلف

اما از این کامپوزیت در چه مواردی استفاده می‌شود؟ برخی از اندیکاسیون‌های به کارگیری کامپوزیت سیگما کوییک عبارتند از:

  • ترمیم‌های قدامی و خلفی
  • ونیرهای کامپوزیتی
  • بستن دیاستم دندان
  • ترمیم کامپوزیت و یا پرسلن

کامپوزیت‌های سیگما کیور در بسته‌بندی‌های محتوی یک سرنگ ۸/۳ گرمی به فروش می‌رسند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید این کامپوزیت‌ به فروشگاه وب سایت دنتیوا مراجعه کنید و از آخرین قیمت‌های فروش این محصول اطلاع یابید.

مزایا خرید کامپوزیت برند توکویاما

کامپوزیت اومنی کروما توکویاما (Palfique Omnichroma)

کامپوزیت نانوهیبرید پالفیک اومنی کروما نخستین کامپوزیت یونیورسالی است که با استفاده تنها یک رنگ یا شید، برای تمامی بیماران با هر طیف رنگی در دندان قابل استفاده بوده و نتایج چشمگیری را از جهت مسائل زیبایی شناختی برای بیماران رقم می‌زند. به تکنولوژی به کار رفته در این کامپوزیت که موجب محقق شدن چنین امکانی می‌گردد، تکنولوژی اسمارت کروماتیک (Smart Chromatic Technology) گفته می‌شود. این قابلیت مچ شدن با رنگ‌های مختلف، دندانپزشک را از فرآیند انتخاب رنگ معاف نموده و موجب صرفه جویی در منابع و همچنین زمان صرف شده توسط دندانپزشک می‌گردد.

مواردی که می‌توان از این کامپوزیت در انجام ترمیم‌های دندانپزشکی استفاده نمود عبارتند از:

  • ترمیم‌های قدامی و خلفی
  • ونیرهای کامپوزیتی
  • بستن دیاستم دندان
  • ترمیم کامپوزیت یا پرسلن

این محصول در سال ۲۰۲۰ از سوی Dental Advisor مستحق دریافت جایزه شناخته شده و با برخورداری از خواص ذکر شده در زیر، به عنوان یکی از پرکاربرترین محصولات کامپوزیتی در حرفه دندانپزشکی به شمار می‌آید:

  • تطابق رنگ بی‌نظیر و زیبایی فوق‌العاده
  • به حداقل رساندن مدت زمان انجام کار (Chair time) با استفاده از تکنولوژی اسمارت کروماتیک در تطبیق رنگ
  • هندلینگ، قابلیت پالیش‌پذیری و استحکام استثنایی
  • صرفه جویی در منابع به دلیل چند منظوره بودن کامپوزیت برای دندان‌های با رنگ متفاوت
  • به دلیل عدم نگهداری مواد در مطب دندانپزشکی، احتمال خراب شدن این مواد به حداقل خواهد رسید

کامپوزیت اومنی کروما توکویاما نیز در قالب بسته‌بندی‌های حاوی فیلر ۲۶۰ نانومتری با درصد وزنی ۷۹ درصد به فروش می‌رسد. این محصول نیز با قیمتی مناسب در فروشگاه دنتیوا قابل خریداری است.

نکات مهم هنگام خرید کامپوزیت توکویاما

کمپانی ساخت تجهیزات و مواد دندانپزشکی توکویاما یکی از کمپانی‌های قابل اعتماد و مطرح در زمینه تولید انواع فیلرهای کامپوزیتی نوآورانه به حساب می‌آید. خط تولید محصولات کامپوزیتی این برند در به حداقل رساندن فرآیندهای مورد نیاز برای تطبیق رنگ و متعاقباً کاهش زمان کار یا به اصطلاح Chair time نقش بسزایی را ایفا می‌کند.

به این ترتیب با استفاده از فیلرهای کامپوزیتی توکویاما، دندانپزشکان حرفه‌ای می‌توانند در مصرف مواد مورد نیاز در حین انجام اقدامات ترمیمی صرفه‌جویی نموده و از نگهداری مقدار زیادی از این مواد در مطب خود بی‌نیاز گردند. در نهایت، هندلینگ فوق‌العاده، قابلیت پالیش‌پذیری و استحکام این کامپوزیت‌ها عوامل دیگری هستند که موجب حسن شهرت کامپوزیت‌های توکویاما در میان دندانپزشکان و درنتیجه درصد بالای به کارگیری این مواد می‌گردند.

در این مطلب به شما نکات مهم و کاربردی هنگام خرید کامپوزیت توکویاما را گوشزد کردیم. همچنین به بررسی دو مورد از محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین محصولات این کمپانی در بازار دندانپزشکی پرداختیم. برای کسب اطلاعات بیشتر این مقاله لاتین را مطالعه کنید. در نهایت برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت و شرایط خرید این محصولات توصیه می‌شود که حتماً سری به فروشگاه وب سایت دنتیوا بزنید. 

کلیه دندانپزشکان از سراسر کشور می‌توانند برای خرید مواد دندانپزشکی از فروشگاه  مواد و تجهیزات دندانپزشکی دنتیوا بهترین مواد و تجهیزات دندانپزشکی را خریداری کنند. مزایای خرید از دنتیوا شامل پرداخت آسان، پشتیبانی 24 ساعته، ضمانت اصالت کالا و ارسال سریع است. تیم کارشناسان ما آماده پاسخگویی به هرگونه از سؤالات شما خریداران است.

می‌توانید از طریق شماره 09376316184 با ما در دنتیوا در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *