کامپوزیت‌های ای پی اس نسل نوظهوری از کامپوزیت­‌ها هستند که ذرات سرامیک به کامپوزیت اضافه شده است. اضافه شدن این ذرات سرامیکی موجب شده کامپوزیت قدرت و استحکام بیشتری داشته باشد و دربرابر تغییر رنگ نسبت به کامپوزیت‌­های دیگر مقاومت بهتر و بیشتری از خود نشان دهد. همچنین این ذرات سرامیکی به کامپوزیت، براقیت بیشتری داده و باعث شده است، حالت مات کامپوزیت‌­های معمولی کم شود.

کامپوزیت ای پی اس چیست؟

کامپوزیت ای پی اس یک ماده پر کننده نانو هیبریدی برای درمان‌های ترمیمی زیبایی است. زیبایی دندان و داشتن لبخند زیبا از خواسته­‌های بسیاری از بیماران است که امروزه با پیشرفت علم و دانش، راهکارهای زیادی برای عیب پوشی نواقص و زیباسازی دندان­‌ها به وجود آمده است. در علم دندانپزشکی برای زیباسازی دندان شیوه‌­های گوناگونی وجود دارد؛ شیوه‌­هایی همچون: ایمپلنت، لمینت دندان، کامپوزیت دندان و… .

مواد کامپوزیت همان موادی هستند که از آن برای پرکردن دندان استفاده می‌­شود. این مواد، خمیری شکل و همرنگ دندان‌­ها هستند. در کامپوزیت، لایه­ نازکی از آن را روی دندان اندازه و فرم می­‌دهند سپس با نور(لایت کیور) آبی آن را سفت و محکم می­‌کنند. کامپوزیت ای پی اس یا کامپوزیت سرامیکی یکی از بهترین کامپوزیت­‌های موجود در بازار ایران هستند.

انواع برندهای کامپوزیت دندان ساخت چه کشورهایی هستند؟ مطالعه درباره کامپوزیت های سوئیسی ، بررسی کامپوزیت ژاپنی ، معرفی کامپوزیت گردایا ، برندهای کامپوزیت آلمانی

کامپوزیت کدام کشور بهتر است؟ در ادامه این مقاله از دنتیوا به طور کامل کامپوزیت کشورهای مختلف را بررسی کردیم.

کامپوزیت ای پی اس ساخت کدام کشور است؟

کامپوزیت ای پی اس، یکی از معروف‌ترین کامپوزیت‌های کمپانی آلمانی ایوکلار است. به این ترتیب کامپوزیت ای پی اس، ساخت کشور آلمان بوده و کیفیت بسیار بالایی هم دارد. علاوه بر این کشور لیختن اشتاین نیز کامپوزیت ای پی اس را تولید و روانه بازار می‌کند.

کامپوزیت آی پی اس بهترین نوع کامپوزیت

بهترین نوع کامپوزیت دندان در مناسب ترین قیمت

طول عمر کامپوزیت ای پی اس چه قدر است؟

این پرسش را می‌توان از جمله پرسش‌های متداول در زمینه­ استفاده از کامپوزیت دانست. از این نوع کامپوزیت در موارد گوناگونی مثل زیباسازی دندان­ها به کاربرده می­‌شود. در کامپوزیت‌­های ای پی اس از نوعی سرامیک استفاده می­‌شود، همین موضوع باعث شده است که طول عمر کامپوزیت ای پی اس افزایش بیابد. پس اگر به سراغ روشی مطمئن و با طول عمر بالا برای ترمیم دندان­‌های بیمار خود می­‌گردید، بدون شک کامپوزیت ای پی اس یکی از بهترین گزینه­‌ها خواهد بود. با ما همراه باشید تا با مزایا و ویژگی­‌های کامپوزیت­‌های ای پی اس بیشتر آشنا شویم.

راهنمای خرید خمیر پالیش کامپوزیت در بهترین نوع و برند را در این مقاله از سایت دنتیوا مطالعه کنید.

چه عواملی در طول عمر کامپوزیت ای پی اس موثر است؟

ماندگاری، دوام و طول عمر کامپوزیت ای پی اس مثل هر کامپوزیت دیگری نیازمند نگهداری و مراقبت است. طول عمر کامپوزیت ای پی اس به میزان محافظت و نگهداری بیمار بستگی دارد. مواردی همچون رژیم‌­های غذایی و نوع جنس دندان­‌ها تأثیر زیادی در عمر و سلامت کامپوزیت دارند.

امکان تعیین طول عمر و زمان مشخص برای کامپوزیت­‌ها وجود ندارد ولی اگر بیمار به طور صحیح و با حساسیت زیاد از کامپوزیت مراقبت کند می­‌تواند تا آخر عمر آن­‌ها را داشته باشد و یا اگر مشکلی در کامپوزیت پیش آمد، ترمیم کند.

بطور کلی بسیاری از بیماران از نتیجه درمان با این کاپوزیت‌ها خوشحال و راضی هستند و ویژگی­‌های ماندگاری و زیبایی این محصول را تایید می‌کنند. طبق نتایج بدست آمده در تحقیقات، کامپوزیت ای پی اس بطور میانگین برای یک بیمار 33 ساله، در طی یک دوره هفت ساله ثابت مانده و فقط ساییدگی بسیار کمی در آن رخ داده است. این نتایج حاکی از آن است که طول عمر کامپوزیت ای پی اس بیشتر از سایر کامپوزیت­‌ها است.

کامپوزیت تتریک پرایم در فروشگاه دنتیوا

کامپوزیت ای پی اس چه مزایایی دارد؟

کامپوزیت ای پی اس مزایای بسیاری به همراه دارد. برای مثال در این نوع کامپوزیت به تراشیدن دندان بیمار نیاز نیست. این بزرگ­‌ترین مزیت در مورد انجام کامپوزیت دندان با روش ای پی اس محسوب می­‌شود. مقاومت بالا در برابر رنگ‌پذیری به عنوان یکی دیگر از ویژگی­‌های مهم کامپوزیت­های ای پی اس معرفی می­‌شود.

بعضی از بیماران حتی پس از انجام کامپوزیت از تغییر رنگ سریع آن شکایت دارند، برای این گروه از بیماران که عاشق نوشیدن قهوه هستند، کامپوزیت نوع ای پی اس می‌­تواند بهترین راه حل باشد. از دیگر ویژگی­‌های مهم کامپوزیت­‌های ای پی اس می­‌توان به دوام و مقاومت بالای آن اشاره کرد. در ساخت کامپوزیت ای پی اس از نوعی سرامیک استفاده می‌­شود که سبب شده تا مقاومت آن به طرز چشم‌گیری افزایش پیدا کند.

مزایای کلی کامپوزیت ای پی اس:

  • از این مدل کامپوزیت نه تنها برای دندان­های جلو، بلکه برای پر کردن دندان­های عقب استفاده می­‌شود.
  • کامپوزیت­‌های ای پی اس تنوع رنگی بالایی دارند.
  • پس از قرار دادن کامپوزیت ای پی اس بر روی دندان­‌ها، حساسیت ایجاد نمی­‌شود.
  • این کامپوزیت، رنگ‌­های مات و یا درخشان با سطوح صیقلی و بسیار زیبا دارند.
  • کامپوزیت ای پی اس نسبت به برخی روش‌­های دیگر زیباسازی دندان مانند لمینت و … هزینه کمتری دارد.
  • در این روش به تراشیدن دندان­‌ها نیاز نیست.
  • در صورت بروز شکستگی بر اثر ضربات و یا لب پریدگی دندان، کاملا قابل ترمیم است.
  • کامپوزیت­‌های ای پی اس از لحاظ رنگی و ظاهری، مشابه سایر دندان­‌های طبیعی هستند.
  • این نوع کامپوزیت قابلیت تحمل فشارهای زیاد در اثر خوردن مواد غذایی سفت را دارد.
  • به دلیل سرامیک به کار رفته در متریال کامپوزیت ای پی اس، طول عمر بسیار زیادی دارد.

برای خرید کامپوزیت ای پی اس کلیک کنید.

ویژگی های کامپوزیت تتریک پرایم

ترفندهای مهم و کاربردی برای کار با کامپوزیت‌های فلو را در این مقاله از فروشگاه اینترنتی دنتیوا بخوانید.

کامپوزیت ای پی اس چه معایبی دارد؟

اگر بیمار بهداشت دهان و دندان خود را مرتبا و بطور کامل رعایت نکند:

  • احتمال ایجاد التهاب و یا تورم لثه پس از نصب کامپوزیت ای پی اس وجود دارد.
  • ممکن است با توجه به وضعیت دندان‌­های بیمار، احتیاج به تراش وجود داشته باشد.
  • ممکن است بیمار در روزهای اول با اندکی حساسیت گرمایی و سرمایی مواجه شود که بعد از مدتی از بین خواهد رفت.
  • بیمار باید بداند در اثر ضربات سنگین احتمال شکستگی نیز وجود دارد که البته کاملا قابل ترمیم است.

برای رعایت بهداشت دهان و دندان و نگهداری از کامپوزیت مقاله بهترین خمیر دندان برای کامپوزیت را بخوانید

اطلاعات جامع و کاربردی در مورد کامپوزیت‌های بالک فیل را در این مقاله از فروشگاه اینترنتی دنتیوا بخوانید.

کامپوزیت ای پی اس برای چه افرادی مناسب­تر است؟

اگر بیمار شما به دلیل مواردی مانند:

شکستگی دندان‌­ها، دندان­‌های نامنظم و روی هم قرار گرفته، دندان­‌های کوتاه و یا خیلی بلند، دندان­‌های رنگ گرفته که ناشی از مصرف نوشیدنی­‌های رنگی و … ، از لبخند زدن و یا خندیدن اجتناب می­کند، اعتماد به نفس وی کاهش پیدا کرده است و کاشت کامپوزیت ای پی اس راهکار مناسبی برای این افراد جهت زیباتر کردن لبخند و ظاهر دندان­‌های بیمار است.

طول عمر کامپوزیت‌­های معمولی 3 تا 5 سال و طول عمر کامپوزیت ای پی اس بیش از 7 سال است. باید این نکته را درنظر گرفت که تا کنون بهترین روش طراحی لبخند همان لومینیرز است که عمری 3 برابر کامپوزیت دارد و بسیار مقاوم­‌تر است.
از مزایای این روش آن است که دندان تراشیده نمی‌­شود و نسبت به لومینیرز بسیار ارزان قیمت­‌تر است. در این روش نیز مانند تمامی روش­‌های دیگر زیبایی روی 8 تا 10 دندان از هر فک عمل زیبایی انجام می­‌شود.

وجود ذرات سرامیکی در این کامپوزیت، رنگ‌پذیری را به طور چشم‌گیری کاهش داده است. دوام و طول عمر کامپوزیت ای پی اس قابل تعیین نیست اما در صورت مراقبت و رعایت بهداشت دهان و دندان، می‌توان در طولانی مدت از آن استفاده کرد.

اگر قصد خرید مواد دندانپزشکی با دوام و با اطمینان را دارید، جهت دریافت مشاوره رایگان به بخش تماس با ما مراجعه کنید.

کامپوزیت‌های ای پی اس، نوعی از کامپوزیت‌های برند ایوکلار هستند که ذرات سرامیک به آن‌ها اضافه شده است. افزودن این ذرات سرامیکی باعث شده تا این کامپوزیت‌ها قدرت و استحکام بیشتری داشته باشند.

به طور معمول کامپوزیت‌های معمولی بین 3 تا 5 سال و کامپوزیت‌های ای پی اس بیش از 7 سال عمر می‌کنند.

خیر، بزرگ‌ترین مزیت کامپوزیت‌های مدل ای پی اس این است که برای استفاده از آن‌ها نیازی به تراشیدن دندان نیست.

از کامپوزیت مدل ای پی اس می‌توان هم برای دندان‌های جلو و هم برای دندان‌های عقب استفاده کرد.

میزان طول عمر کامپوزیت‌های ای پی اس مانند دیگر انواع کامپوزیت، به میزان مراقبت و نگهداری بیمار، رژیم غذایی و جنس دندان‌ها بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *